И будет яко древо насаждённое при исходищих вод, еже плод свой даст во время своё, и лист его не отпадёт, и вся, елика
аще творит, успеет.
Иначе как нам понимать такую жестокосердную «рекомендацию»: «Казни сына своего от юности его и покоит тя на старость твою, и даст красоту души твоеи, и не ослабляи бия младенца,
аще бо жезлом биеши его не умрёт, но здравие будет, ты бо бия его по телу, а душу его избавляеши от смерти» .
Летописцы XVII века так и сообщали, нахваливая саму идею двух царей на одном троне: «А и в наступлении на российское благочестивое государство коего-либо неприятеля всюду готовая будет оборона и правление чинное:
аще убо един царь противу неприятеля изыдет, другой в царстве своём на престоле царском имать пребывати, и всякое благоразсудство стяжати имать российское государство во всём».
И ещё: глаголю же вам: яко всяко слово праздное, еже
аще рекут человецы, воздадят о нём слово в день суда (Мф. 12, 36).
Аще хощеши, станем соборно над ёю старатися!
Привет! Меня зовут Лампобот, я компьютерная программа, которая помогает делать
Карту слов. Я отлично
умею считать, но пока плохо понимаю, как устроен ваш мир. Помоги мне разобраться!
Спасибо! Я стал чуточку лучше понимать мир эмоций.
Вопрос: глобин — это что-то нейтральное, положительное или отрицательное?
Вся убо, елика
аще хощете, да творят вам человецы, тако и вы творите им: дайте, и дастся вам: меру добру, наткану и потрясну и преливающуся дадят на лоно ваше; тою бо мерою, ею же мерите, возмерится вам (Мф. 7, 12; Лк. 6, 38).
Совопросники увидали себя в крайне затруднительном положении и начали рассуждать между собою:
аще речем: с небесе, речет нам: почто убо не веровасте ему?
Темже и с клятвою изрече ей дати, егоже
аще воспросит.
Аще ти и воздаст человеколюбец бог чадорожениа да речеши в себе: «Сей ми наследник, державы царствиа нашего государь».
Аще взыду на небо, Ты тамо ecu…
Вся елика
аще молящеся просите, веруйте, яко приемлете и будет вам (Мф. 11, 24).
Долговременная жизнь твоя убеждает меня как пастыря войти в подробное рассмотрение дела и, очистив душу твою, примирить с оскорблённым тобою и данною мне властью простить и самую греховную тяжесть, по глаголющему: “
Аще разрешите на земли, разрешена будут на небеси”.
Потому что всяк грех, его же
аще сотворит человек, кроме тела есть(т. е. не вредит естеству тела, а совершается вне тела человека причинившего вред), а блудяй во своё тело согрешает; не как убийца, который против чужого тела (грешит), сохраняя своё неуязвленным; не как любостяжательный, который вредит иному, остерегаясь вреда собственному телу; блудник сам себе вредит, сам себя пронзает стрелою бесчестия.
Об унынии же:
аще дух владеющаго взыдет на тя, места твоего не остави (Еккл. 10, 4).
И ещё:
аще ополчится на мя полк, не убоится сердце моё.
За всяко слово праздное, еже
аще рекут человецы, воздадят о нём слово в день судный (Мф. 12, 36).
Аще муж и жена крестят единому человеку дитя, повелевает ктому не смеситися друг другу, понеже кумове вменяются.
И
аще имам… всю веру, яко и горы преставляти, любве же не имам, ничтоже есмъ.
Аще случится в среду и пяток, точию на масло и вино, больше же ничто же, обаче по разсуждении настоятеля невозбранно.
Глаголю же вам, яко иже
аще пустит жену свою, разве словесе прелюбодейна, и оженится иною, пре-любы творит и женяйся пущеницею прелюбы деет.
Умрёте в тот день, в который вы съедите,но: воньже
аще день спеете от него, смертию умрёте (Быт.2:17).
В конце обедни священник сказал проповедь из текста «Несть власть
аще не от бога».
Ещё:
аще возможно, еже от вас, со всеми человеки мир имейте… не себе отмщающе (Рим.12:18,19).
Кая… польза человеку,
аще мир весь приобрящет от востока до запада и от севера до моря, и всё, что в мире: и деньги, и имения, и удовольствия, душу же свою отщетит?
Аще имате веру, яко зерно горушно, речете горе сей, прейди отсюду тамо, и прейдёт, и ничтоже невозможно будет вам (Мф. 17, 20).
Аще живём духом, духом и да ходим.
Тяжка смерть, но тяжеле воин вражеский, гибель живая, – не уснёт,
аще зла не сотворит!
В главе 29 читаем следующее: Будут вам вся сия словеса, аки словеса книги запечатленныя сея, юже
аще дадут человеку ведущему писания, глаголюще: прочти сие.
Это глава 6 «О том,
аще жена мирскаго человека прелюбы сотворит от него», глава 9 «О жёнах, творящих блуд, и о умирающих ражающихся в них младенцев, и о творящих таковая детогубная зелия».
И псалмопевец, воспретив сперва все виды порока и показав совершенство божественных законов, потом присовокупил: вся, елика
аще творит.
Аще видел еси татя, текл еси с ним, и с прелюбодеем участие твоё полагал еси (Пс. 49, 18).
И любому, кто не устрашался выступить супротив, сильно везло,
аще начинал шорник с разящей шуйцы!
Паки
аще язык си держит за зубами, а не разширяет ся тщетными словами.
Иже
аще напоит единого от малых сих чашею студёны воды, аминь глаголю вам, не погубит мзды своея (Мф.10:42).
Аще пойдут те в одном месте, несдобровать нам.
Си же обри воеваху на словенех, и примучиша дулебы, сущая словены, и насилье творяху женамъ дулебьским:
аще поехати будяще обрину, не дадяше въпрячи коня ни вола, но веляше въпрячи 3 ли, 4 ли, 5 ли женъ в телегу и повести обърина, и тако мучаху дулебыф.
Да будет так,
аще изволишь.
За ворота части даже выходить было страшно,
аще токмо полюбоваться достопримечательностями.
И
аще мя в болезни посетити обленишися, то скоро пред дверми своея квартиры узриш мертву.
Аще мыслить зло на своего господаря, ино в зерцалѣ том зримо лице его блѣдо, аки не живо.
Аще узришь ныне некое яйцо, то возрадуйся, ибо это то, что ты ищешь.
Многие опосля перепираша ся, кто же сильней оказался. И многие реша, де белобог уступил. Понеже стар да изнемог,
аще пуще того – изпужался.
Вот и помыслите, что с вами будет,
аще крамольничать вознамеритесь.
Непрестанно молитеся. О всём благодарите… И вся, елика
аще воспросите в молитве верующе, приимете.
Аминь бо глаголю вам, яко иже ещё речет горе сей: двигнися и верзися в море, – и не размыслит в сердце своём, но веру имет, яко еже глаголет, бывает, – будет ему, еже
аще речет.
Так праведные
аще пред лицем человеческим и муку приимут, упование их безсмертия исполнено (Пр. Сол. 3, 4).
И мало-помалу возводя нас к совершеннейшему, говорит:
аще тя кто ударит в десную твою ланиту, обрати ему и другую, и хотящему судитися с тобою и ризу твою взяти, отпусти ему и срачицу (Мф. 5, 39, 40).
Всякий князь рано или поздно терял родителей, поэтому выражение «
аще князь осиротееть» должно было иметь какой-то специфический смысл.
Мы всегда говорим:
аще воздах воздающим ми зла, да отпаду убо от враг моих тощ (Пс. 7, 5).
Тогда глагола рабом своим: брак убо готов есть, звании же не быша достойни, идите убо на исходища и елицех
аще обрящете призовите на браки.